Tassujengi









17.6.2016

Oman arvonsa tunteva rouva



Amore-vanhus
- 23.6  juhlii synttäreitä.

Minä olen prinsessa, isosisko, paikan pomo ja lauman johtaja,


Vauhtini on hidastunut, kroppani reistailee ja saan jotain troppeja.
Kuumalla ilmalla en jaksa kävellä ja
iltaisin saan itse päättää lähdenkö lenkille pikkusiskojen mukaan.


Minä tykkään pussailla ihmisiä ja komentaa emäntää ja isäntää.
Jos minä haluan kahvipöydästä jotain herkkua, käyn hakemassa vaihtarin. Se voi olla pyyhe, lehti, kenkä eteisestä tai kerran hain kirjahyllystä kirjan. Joskus joudun hakemaan monta juttua ennenkuin tajuavat antaa jotain. Joo, ja osaan komentaa kovalla äänellä, jos eivät muuten tajua. 



Pitkiä kävelylenkkejä en enää jaksa kävellä.
Lähirantaa on kiva mennä katselemaan maisemia ja lintuja, siellä kävin aikaisempina kesinä uimassa.
tänä kesänä olen vain kahlannut rannassa ja hörppinyt vettä.



Siellä rannassa on hyviä hajuja -  kivikoissa voi olla vaikka rottia tai vesimyyriä
jai jotain muitä ököjä mitä mä tutkin.


Mutta, kyllä mä vielä jaksan spurtata, jos siskot ilmoittaa ohi kävelevistä ihmisistä.
Silloin mä juoksen johtamaan ihmisten karkoitus-haukkuserenaadia.


Ja silloin kun pääsen vauhtiin on meno hurjaa.
Pikkusiskoakin osaan härnätä ja toisinaan kutsun leikkimään.
Ja sitten jos pikkusisko-Pando innostuu säheltämään liikaa mun ympärillä, tulee toinen siskoista Selkis pelastamaan ja rauhoittaa tilanteen.


Mami on välillä tosi huolissaan mun riekkumisesta.
Talvella piti käydä fysioterapeutilla, kun menin niin jumiin että käveleminen sattui.
Onneksi se ja mamin jatkuvat hieromiset auttoi ja nyt taas on virtaa koneessa.


Oikeastaan nykyisin mä tykkään elää ihan rauhallisesti,
syödä hyvin ja nukkua paljon.

Lääkäri sanoi, että maksassa on jotain häiriötä ja rypälekasvainta mahassa ei voi leikata,
mutta nyt ei vielä ole mitään kipuja.
Nyt eletään päivä kerrallaan ja nautitaan jokaisesta eteen tulevasta tuoksusta.

Niin ja 6 päivän kuluttua juhlitaan synttäreitä kun mä täytän 13 vuotta.


*   *   *



Ei kommentteja: