Tassujengi









9.12.2017

hassu tapa nukkua



9.12.2017

Pando on kyllä sellainen marakatti joka keksii monenmoisia nukkumatyylejä,
tässä niistä viimeisin 😂

Nykyisin yritämme pitää sääntönä, että koirat eivät tule yöksi nukkumaan viereemme.
Aikaisemmin, enkelikoira Amoren aikaan kaikki kolme saivat nukkua ja hyvin usein nukkuivatkin vieressämme - ja voin kertoa, että ahdasta oli.




Nyt siis on säännöt toiset:
Selkis haluaa nukkua sohvalla tai lattiapedillä,
Grace nukkuu korisohvalla tai lattiapedillä jos se on vapaa,
Mutta Pando ... tuo tuossa kuvassa ... hän onkin vaikeampi tapaus.
Aluksi jouduimme uudestaan ja uudestaan nostamaan hänet sänkyltä pois. Nykyisin hän jo jää surkeana sohvalle makaamaan ja katsomaan syyttäen minua, niin kuin minä olisin paskiainen kun en päästä sänkyyn.
Saatan ollakin paskiainen, mutta nyt jouduin laittamaan terveyteni etusijalle.
Miettikää tilannetta kun 180cm leveässä sängyssä on 3 koiraa ja kaksi ihmistä, niin joku siitä porukasta joutuu pakostikin nukkumaan hyvin lähellä reunaa ja meidän tapauksessa se joku olin minä.  Heräsin moneen kertaan yössä kun jäsenet oli kankeat oudossa asennossa nukkumisesta ja peitostakin jouduin taistelemaan. 
Ja jatkuvasti huonosti nukutut yöt rasittivat sydäntäni ja aloin saamaan rytmihäiriöita siinä määrin, että mulle määrättiin lääkitys.
Tilanne on nyt rauhoittunut ja rytmärit vähentyneet kun sain lisää tilaa sängyssä ja pidemmät yhtäjaksoiset yöunet.

No, mutta mites Pando noudattaa uutta sääntöä?
Pando siis jää murjottamaan sohvalle ( joksikin aikaa ), sillä aamuisin kun heräämme on neiti Pandora nukkumassa poikittain meidän keskellä tai pää tyynyllä nenä lähes kiinni poskessani.
Eli marakatti odottaa siihen saakka kun minä nukahdan ja sitten hyppää takaisin sänkyyn.
Yöllä herään siihen kun en saa vedettyä täkkiä päälleni ... pieni korvaeläin nukkuu peittoni päällä poikittain. Ja siihen se saa jäädä .... onhan se kivaa kun tirri siinä korvan juurella tuhisee ....



Ei kommentteja: