Tassujengi









24.1.2017

Tirrin tiistai


Mitä puuhasi Pando tiistaina




Mä nukuin osan yöstä mamin toisessa kainalossa ja siirryin yöllä jalkopäähän, kun mami kuorsaa niin kovin.
Pihalla mä ensin juoksin Selkiksen perässä, mut en sit enää viitsinytkään, kun löysin pallon.
Mä niin rakastan palloja ja tykkään kun mami heittää niitä ja sit käyn hakemassa sen. 
Mä saan siitä palkaksi "namin" - tänään namipussissa oli tonnikalaherkkua.

Päivällä mun paras kaveri tuli siskonsa kanssa meille kylään.
Mä aloin heti tietysti pussailemaan Disaa. Meillä on sellainen hauska leikki, että Disa nuolee mua ja mä yritän ottaa kiinni sen kieltä. 
Tänään mä yritin kovin pyytää Danaa leikkimään, mä nuolin tosi kovin sen suuta ja korvia, mut mä en ymmärrä kun se ei tykkää siitä. Ei se kuitenkaan ole mulle vihainen.

Ruokailemaan käydessä mä osaan odottaa nätisti kun mä saan viimeisenä ruokakupin. 
Yhtenä päivänä viikonloppuna jouduin odottaa vähän kauemmin, kun mami unohti antaa kupin mulle. Mami alkoi tekemään jotain muuta eikä huomannut mua, vaikka menin tassuttelemaan sen viereen.
Vasta kun mami muisti, että vielä on piimä annettava, se näki mun ruokakupin pöydällä .  
Mami kauhistui ja pyyteli monta kertaa anteeksi  ja vihdoinkin  sain sen ruokani ja sit vielä sen piimän.


Ai niin, tänäänkin mä haukuin aika kovin, kun käveltiin niiden isojen koirien kanssa samaa matkaa.
Mua niin pelottaa isot koirat ja mustat koirat ja välillä mä haukun vaikka olisi pieni koira - tai oikeasti mä haukun kaikille vieraille koirille.
Mut en mä paha ole , en mä niitä purra halua, mä olen vaan siellä koiratarhalla oppinut pelastautumaan toisilta koirilta haukkumalla kun olin vielä pieni. 
Ja sit siitä haukkumisesta tuli tapa
ja kyl mä oikeesti pelkään 
isoja koiria
ja mustia
koiria.


Ei kommentteja: